Το «όπλο» στα χέρια του αφεντικού της J & P Άβαξ που του έδωσε το έργο της ΔΕΗ και οδικούς άξονες

Στα… χνάρια του Γιάννη Μαρούλη της ΑΕΓΕΚ κινείται και ο Δάκης Ιωάννου. Τι σχέση έχουν οι δύο μεγαλοκατασκευαστές; Ο ισχυρός άντρας της J & P Άβαξ «χτυπάει» το τελευταίο διάστημα το ένα έργο μετά το άλλο στους διαγωνισμούς δημοσίων έργων με «όπλο» του τη μεγαλύτερη έκπτωση.

    Μια προσφιλής τακτική που θυμίζει τον Γιάννη Μαρούλη, ο οποίος σε πολλά projects έχει καταθέσει προσφορά με μείωση του τιμήματος μέχρι και 50%.
    Το άνοιγμα των φακέλων με τις οικονομικές προσφορές που είχαν καταθέσει πέντε ισχυροί του επιχειρηματικού κόσμου στην «κούρσα» διεκδίκησης του projects για την μελέτη, προμήθεια, μεταφορά, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία δύο φωτοβολταϊκών σταθμών
στη Μεγαλόπολη Αρκαδίας, έβγαλε… νικητή τον όμιλο της J & P Άβαξ του Δάκη Ιωάννου.    Και ας είχε να συγκρουστεί με ορισμένους από τους ισχυρότερους παίκτες των κατασκευών και της ενέργειας, όπως η Τέρνα Ενεργειακή του Γιώργου Περιστέρη, η κοινοπραξία Άκτωρ-Βιοσάρ του Γιώργου Μπόμπολα και η Intrakat του Σωκράτη Κόκκαλη με τις ECC Constructions και Espeisa.
    Το έργο της ΔΕΗ Ανανεώσιμες αναλαμβάνει η κυπριακή εταιρεία αφού πρόσφερε το χαμηλότερο τίμημα. Τα δύο φωτοβολταϊκά πάρκα είναι ονομαστικής ισχύος 39 MW και 11 MW αντίστοιχα και οι μεγαλοκατασκευαστές είχαν ρίξει μεγάλο βάρος στο έργο αυτό από τη στιγμή που οι διαγωνισμοί καινούριων έργων διεξάγονται με το… σταγονόμετρο, ενώ και η οικοδομική δραστηριότητα στην ελληνική αγορά έχει «ξύσει» πάτο.
   
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ
    Την τακτική των εκπτώσεων δεν είναι η πρώτη φορά που την ακολουθεί ο Δάκης Ιωάννου. Τον περασμένο Ιούνιο στην δημοπράτηση του Ανισόπεδου Κόμβου Κ16 στη συμβολή ΠΑΘΕ και της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, που είναι ένα από τα σημαντικότερα συγκοινωνιακά έργα που έγιναν στην συμπρωτεύουσα τα τελευταία χρόνια, προσωρινώς μειοδότης αναδείχθηκε και πάλι η J & P Άβαξ.
    Για το συγκεκριμένο project συγκρούστηκε και πάλι με έξι ισχυρούς, τον Γιώργο Περιστέρη, τον Κωνσταντίνο Στέγγο, τον Γιάννη Μαρούλη, τον Σωκράτη Κόκκαλη και τον Γιώργο Μπόμπολα, αλλά το αποτέλεσμα ήταν πάλι το ίδιο: μειοδότησε προσφέροντας έκπτωση της τάξεως του 42,8%.
    Μάλιστα, αν δεν υπάρχουν προβλήματα με ενστάσεις μέχρι το τέλος του έτους θα υπογραφεί η σύμβαση και οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν αμέσως μετά. Ο προϋπολογισμός του οδικού άξονα αγγίζει τα 89,5 εκατ. ευρώ και η ολοκλήρωσή του υπολογίζεται σε 44 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης (το φθινόπωρο του 2015).
    Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε και στην περίπτωση του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης, συνολικού ύψους 35,6 εκατ. ευρώ. Ένα έργο τεράστιας σημασίας για την οδική ασφάλεια της περιοχής. Η έκπτωση που προσέφερε για να βγει κερδισμένος στη… μάχη με τους αντιπάλους του, ήταν της τάξεως του 22,3%.
    Φαίνεται πως οι εκπτώσεις, όσο κι αν εγείρουν ενστάσεις από τους ανταγωνιστές αποτελούν μια προσφιλή τακτική για να μπορέσουν οι μεγαλοεργολάβοι να «χτυπούν» projects στους διαγωνισμούς, ακόμη και αν συμπιέζουν τα περιθώρια κέρδους που έχουν οι εταιρείες τους στο τέλος του χρόνου. Πάντως, ο πρώτος διδάξας ήταν η ΑΕΓΕΚ του Μαρούλη και στη συνέχεια ακολούθησαν οι Δάκης Ιωάννου και ο Κωνσταντίνος Στέγγος.

Τα δύο φωτοβολταϊκά πάρκα στη Μεγαλόπολη έχουν ισχύ 39 MW και 11 MW αντίστοιχα.