ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ
Δ. Δασκαλόπουλος. |
Σ. Θεοδωρόπουλος. |
Η πώληση της Vivartia στον Ανδρέα Βγενόπουλο πριν από τέσσερα χρόνια μπορεί να δημιούργησε «πολιτισμικό και επιχειρηματικό σοκ», αφού λίγοι πίστευαν πως ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος θα «απαρνιόταν» την οικογενειακή επιχείρηση, η οποία ξεκίνησε από ένα μικρό γαλακτοπωλείο στα Εξάρχεια και γιγαντώθηκε στον κολοσσό της ΔΕΛΤΑ, όμως, έγινε και η αιτία για να διαταραχθούν οι φιλικοί του δεσμοί με τον πρώην συνέταιρό του, Σπύρο Θεοδωροπουλο.
Ακόμη και σήμερα οι σχέσεις τους δεν έχουν αποκατασταθεί πλήρως και τα τελευταία χρόνια οι πληροφορίες θέλουν να διάγουν περίοδο ψυχρότητας. Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος φέρεται να μην του συγχώρεσε ποτέ ότι προχώρησε στην συμφωνία με τον Ανδρέα Βγενόπουλο, χωρίς να τον έχει ενημερώσει προηγουμένως. Χαρακτηριστικό είναι πως στη μίνι γιορτή που διοργανώθηκε στο γραφείο του Δασκαλόπουλου στις τότε εγκαταστάσεις της ΔΕΛΤΑ, λίγο αφότου οι δύο άντρες είχαν δώσει τα χέρια, ενώ όλοι του έδιναν συγχαρητήρια για το υψηλό τίμημα των 450 εκατ. ευρώ που έδωσε την επιχείρηση, ο μόνος κακόκεφος ήταν ο Θεοδωρόπουλος. Είπε μόνο δύο λόγια αβροφροσύνης και αποχώρησε.
Οι δρόμοι τους ωστόσο δεν αποκλείεται να συναντηθούν και πάλι στον ΣΕΒ. Κάποια σενάρια φέρουν το «αφεντικό» της Chipita να σκέφτεται επιστροφή στον Σύνδεσμο και μάλιστα ακόμη και την διεκδίκηση της προεδρίας. Σε σιβυλλική του δήλωση μετά από ερώτηση για το αν θα τον ενδιέφερε κάτι τέτοιο, υποστήριξε πως «δεν μου το έχουν προτείνει», αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά. Οπότε και αυτό σημαίνει πως θα… διασταυρώσει τα ξίφη του με τον κ. Δασκαλόπουλο.
Η απόφαση του Δημήτρη Δασκαλόπουλου να πουλήσει την εταιρεία που ίδρυσε ο πατέρας του Αριστείδης στην MIG μόνο εύκολη δεν ήταν. Απλώς ως θιασώτης της φιλοσοφίας πως για να αναπτυχθεί κάποιος πρέπει να επεκτείνεται σε νέους κλάδους και νέα προϊόντα την κατάλληλη χρονική στιγμή προχώρησε στο μεγάλο βήμα. Και ας είπαν οι πολέμιοί του πως το έκανε για να εισπράξει το παχυλό τίμημα. Άλλωστε από τη στιγμή που με τον Ανδρέα Βγενόπουλο γνωρίζονται πάνω από μια δεκαετία και διατηρούν φιλία ετών, ήξερε πως αφήνει την εταιρεία του σε καλά χέρια με στόχο να μετατραπεί σε μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες τροφίμων.
Ο ίδιος πιστεύει επίσης πως πλέον οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να ταυτίζονται μόνο με έναν ιδιοκτήτη ή μεγαλομέτοχο, αλλά με ηγέτες. Και ηγετικές φυσιογνωμίες δεν είναι μόνο οι ιδιοκτήτες των ομίλων.