Πειραιάς-Ηράκλειο
και Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα
Σε ρότα εξελίξεων βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοϊα, καθώς δύο κορυφαίες εταιρείες του κλάδου συζητούν τη συνεργασία σε γραμμές, με στόχο τη μείωση του κόστους και τη διατήρηση των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες και μεταφορές στα παρόντα επίπεδα.
Τα σενάρια, που ένα χρόνο τώρα μελετούνται επισταμένως από τους επικεφαλής των ακτοπλοϊκών εταιρειών, φαίνεται να παίρνουν «σάρκα και οστά» μεταξύ των εταιρειών ΑΝΕΚ και Attica Group.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δύο εταιρείες βρίσκονται πολύ κοντά στο ανακοινώσουν τη συνεργασία τους σε επιχειρησιακό επίπεδο στις γραμμές της Κρήτης και της Ανκόνα, που στόχο θα έχουν τον εξορθολογισμό των γραμμών, την αφαίρεση επιπλέον χωρητικότητας και, συνεπώς, τη συγκράτηση του κόστους λειτουργίας των πλοίων, που έχει φθάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα λόγω της τιμής του πετρελαίου.
Η μείωση του κόστους, μέσω συνεργασιών είναι η λύση που προκρίνεται στην παρούσα φάση, προκειμένου οι εταιρείες να ανταπεξέλθουν στην πίεση που δέχονται τα αποτελέσματά τους από τη μείωση της επιβατικής κίνησης και τη σημαντική αύξηση του κόστους καυσίμων.
Επίσης, μέσω αυτής της συνεργασίας, δεν θα διακυβευθεί η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Η ανάγκη συνεργασιών, που προκρίνεται από τα πλέον επίσημα κυβερνητικά χείλη για άλλους τομείς της οικονομίας, όπως π.χ. για τον τραπεζικό τομέα, προκύπτει αδήριτη και για τον ακτοπλοϊκό κλάδο, ο οποίος, στη διάρκεια του 2010, παρουσίασε στο σύνολο του για το 2010 ζημιές άνω των 300 εκατ. ευρώ.
Η συμφωνία των δύο εταιρειών αφορά, σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύσταση κοινοπραξίας στις γραμμές Πειραιάς-Ηράκλειο και Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα.
Αποτέλεσμα της κίνησης αυτής θα είναι η μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της πληρότητας των πλοίων.
Από τη συνεργασία αυτή θα ωφεληθεί και η Minoan Lines του Ομίλου Grimaldi, η οποία ανταγωνίζεται τις δύο εταιρείες στις εν λόγω γραμμές.
Τα μεγέθη
Υπενθυμίζεται ότι, για τη χρήση 2010, η Attica Group ανακοίνωσε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 271,5 εκατ. ευρώ, έναντι 302,5 εκατ. ευρώ το 2009 και αρνητικά ΕΒΙΤDA 2,5 εκατ. ευρώ έναντι θετικών ΕΒΙΤDA ύψους 29,1 εκατ. ευρώ το 2009.
Τα ενοποιημένα αποτελέσματα μετά φόρων είναι ζημίες ύψους 49,3 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 27,5 εκατ. ευρώ το 2009. Οι ζημίες του 2010 περιλαμβάνουν και έκτακτη εισφορά φόρου 4,5 εκατ. ευρώ.
Η ΑΝΕΚ, για το ίδιο διάστημα, ανακοίνωσε ζημίες ύψους 90 εκατ., λόγω και της επιβάρυνσης ύψους 47,5 εκατ. ευρώ, η οποία είχε δοθεί ως προκαταβολή στο πλαίσιο της συμφωνίας για την απόκτηση ποσοστού 33,35% της «Hellenic Seaways», η οποία τελικά δεν προχώρησε.
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου της ΑΝΕΚ στη χρήση 2010 ανήλθε σε 263,1 εκατ., έναντι 274,6 εκατ. ευρώ το 2009.