ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το άνοιγμα στα κοντέινερ και το ρίσκο

Με μια επένδυση ύψους 240 εκατ. δολαρίων εισέρχεται στην αγορά των κοντέινερ ο Βαγγέλης Μαρινάκης, μια κίνηση που έχει ξαφνιάσει τις ναυτιλιακές αγορές και έχει εντείνει τη φημολογία πως ετοιμάζει νέα δημόσια εγγραφή στο χρηματιστήριο.
Όπως αποκαλύφθηκε από την ανακοίνωση των ναυπηγείων Hyudal Heavy Industries στο χρηματιστήριο της Σεούλ, ο Έλληνας εφοπλιστής και πρόεδρος του Ολυμπιακού υπέγραψε συμβόλαιο για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με option για άλλα τέσσερα, δυναμικότητας 5.000 teu το καθένα από αυτά. 
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους, η αξία του κάθε πλοίου εκτιμάται περίπου στα 60 εκατομμύρια δολάρια. Τα πρώτα πλοία αναμένεται να παραδοθούν, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, στην Container Carrier Corporation τον Νοέμβριο του 2012, ενώ το επενδυτικό σχέδιο στο σύνολό του θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2013.
Ο όμιλος Μαρινάκη έκανε την είσοδό του στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης την Άνοιξη του 2010 με την εταιρεία του Crude Carriers, κατορθώνοντας να αντλήσει «φρέσκα» κεφάλαια, ύψους 256,5 εκατ. δολ.
Αν επαναλάβει το εγχείρημα με μια ακόμη δημόσια εγγραφή θα εξασφαλίσει την απαιτούμενη χρηματοδότηση μιας τέτοιας μεγάλης παραγγελίας, όπως αυτή που έκανε στα κορεάτικα ναυπηγεία, κόντρα στην οικονομική κρίση που πλήττει και τη ναυτιλία. Άλλωστε, η κρίση κρύβει και επενδυτικές ευκαιρίες και σε αυτό συμφωνούν οι περισσότεροι των Ελλήνων εφοπλιστών.