ΝΕΕΣ ΖΗΜΙΕΣ ΓΙΑ ΘΟΔΩΡΟ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ...

 ...ΜΕΣΩ ΤΑΝΖΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΕΩΝ!!!
Ο μετρ των αγοραπωλησιών, όπως άλλωστε έχει χαρακτηριστεί ο Έλληνας μεγιστάνας – από τον καιρό που πούλησε ολόκληρο το στόλο της εταιρείας του το 2003, λίγο πριν από το ανοδικό ξέσπασμα της ναυλαγοράς, - πόνταρε αυτή τη φορά στην αγορά των drilships. Και αυτή η κίνησή του αποδείχτηκε κίνηση ματ στη ναυτιλιακή σκακιέρα, αφού η αξία κάθε πλοίου από την ημέρα παραγγελίας μέχρι σήμερα
έχει πέσει κατά τουλάχιστον 200 εκατ. δολάρια.
Αυτό ήταν και μία από τις βασικές αιτίες που έκαναν αδύνατη την εξασφάλιση τραπεζικού δανεισμού, προκειμένου η εταιρεία Μetrostar να μπορέσει να αποπληρώσει την αγορά του συγκεκριμένου πλοίου. Αν και άριστος γνώστης των τραπεζικών αγορών ο ίδιος και μεγαλομέτοχος πολλών τραπεζών – με σημαντικές δυστυχώς για τον ίδιο πωλήσεις την τελευταία τριετία λόγω της χρηματοπιστωτικής κρίσης-, δεν κατάφερε να εξασφαλίσει τραπεζικό δανεισμό.
Έτσι διεκδικεί ακόμα μια πρωτιά μέσα στις πολλές που έχει καταγράψει τα τελευταία χρόνια και τον οδήγησαν σε ζημίες. Ενώ στην Ελλάδα συζητείται το ενδεχόμενο της αναδιάρθρωσης χρέους και του πόσο καταστροφικό μπορεί να είναι αυτό, ο κ. Αγγελόπουλος αναγκάστηκε να προσφύγει το 2010 σε αναδιάρθρωση των δόσεων για την αποπληρωμή προς το ναυπηγείο της Hyndai στη Ν. Κορέα, το μεγαλύτερο στον κόσμο, στο οποίο κατασκευάζει τα δύο τρυπάνια του, κάτι που του έχει κοστίσει μέχρι σήμερα δεκάδες εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο, που ο ίδιος παρουσίασε σε θεσμικούς επενδυτές, μόνο για τόκους λόγω της αναδιάρθρωσης αυτής και μόνο για το πρώτο πλοίο Deepsea Metro I κατέβαλε 26,5 εκατ. δολάρια.
Η αναδιάρθρωση των δόσεων σε συνδυασμό με επιπλέον κινήσεις εκτόξευαν το κόστος κτήσης στα 830 εκατ. δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί, για να μπορέσει να αντιληφθεί κανείς πόσο… επιτυχημένη επιχειρηματική κίνηση ήταν αυτή για τον Θ. Αγγελόπουλο, ότι στις αρχές Μαϊου ένα πλοίο ανάλογο του Deepsea Metro I που παραγγέλθηκε από την Vantage στο ναυπηγείο της Daewoo είχε αξία συμβολαίου ύψους 580-590 εκατ. δολαρίων.
Ενδιαφέρον όμως έχει τόσο ο τρόπος που χρηματοδοτήθηκε η εταιρεία του Θ. Αγγελόπουλου, αλλά και το κόστος χρηματοδότησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιχειρηματίας επιχείρησε κατ’ αρχάς να αντλήσει κεφάλαια από την τραπεζική αγορά αλλά εκεί δεν φαίνεται να υπήρχε ανταπόκριση. Ακόμα και η UBS, στην οποία ο κ. Αγγελόπουλος φέρεται να κατέχει ποσοστό της τάξεως του 7-8%, δεν χρηματοδότησε την αγορά του πλοίου «ενώ εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το έγκριτο ναυτιλιακό περιοδικό «Marine Money» χαρακτηρίζει την επένδυση ως non bankable, δηλ. ως επένδυση που δεν μπορεί να τύχει τραπεζικής χρηματοδότησης.
Για το λόγο αυτό, όπως αναφέρει το «Marine Money», το Δεκέμβρη του 2010 η πλοιοκτήτρια εταιρεία αναγκάστηκε να προσφύγει στη νορβηγική αγορά ομολόγων προκειμένου να αντλήσει 460 εκατ. δολάρια ώστε να μπορεί να αποπληρώσει την κατασκευή του πλοίου-τρυπανιού.
Χαρακτηριστικό πάντως του τρόπου με τον οποίο αντιμετώπισαν οι επενδυτές τη συγκεκριμένη χρηματοδότηση και των κινδύνων που διέγνωσαν σε αυτή είναι ότι το επιτόκιο που ζήτησαν για να δώσουν τα χρήματά τους στον Θ. Αγγελόπουλο έφτασε το 11% το χρόνο, συγκρίσιμο με το δεκαετές ελληνικό ομόλογο, μόνο η διάρκειά του μόλις 5 έτη κάνοντάς το πολύ πιο απεχθές. Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι μέλος του Δ.Σ. της εταιρείας του Θ. Αγγελόπουλου και άνθρωπος – κλειδί στην έκδοση του συγκεκριμένου ομολόγου είναι ο τέως οικονομικός δ/ντής του «Αθήνα 2004» κ. Θόδωρος Παπαπετρόπουλος. Οι… επιτυχίες συνεχίζονται, καθώς η εταιρεία του Θ. Αγγελόπουλου ναύλωσε το συγκεκριμένο πλοίο στην BG έναντι 175 εκατ. δολαρίων, ποσό όμως που πάλι, σύμφωνα με την παρουσίαση της εταιρείας, της δημιουργεί ζημιές, μέχρι τουλάχιστον το 2013.
Να σημειωθεί ότι η ναύλωση αφορά την έρευνα για κοιτάσματα πετρελαίου στην Τανζανία, χώρα στην οποία μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί σταγόνα πετρελαίου. Σαν να μη φτάνουν αυτά, υπάρχει και το δεύτερο πλοίο για το οποίο μέχρι τον Νοέμβριο θα πρέπει να έχουν καταβληθεί άλλα 570 εκατ. δολάρια, πέραν των197 εκατ. δολαρίων που έχουν ήδη καταβληθεί προκειμένου να παραληφθεί. Και για αυτό το πλοίο ζητήθηκε αναδιάρθρωση των δόσεων, με αποτέλεσμα να αναβάλει την πέμπτη δόση ύψους 87.8 εκατ. δολαρίων, που ήταν να καταβληθεί στις αρχές Ιανουαρίου, για τον ερχόμενο Ιούλιο.
ΠΗΓΗ: secretnews2011.blogspot.com