Όταν ο Πάνος Μαρινόπουλος με την Carrefour εξαγόρασε την ισπανική εκπτωτική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Dia, στο στρατόπεδο της ΑΒ Βασιλόπουλος επικράτησε συναγερμός. Η εξαγορά των Carrefour που είναι leader της αγοράς του λιανεμπορίου, θα ανέβαζε ακόμα περισσότερο τα μερίδια της αλυσίδας και θα έκανε ακόμα πιο δύσκολη την προσπάθεια των ανταγωνιστών του να τον παρακολουθήσουν.
Έτσι, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος Κων/νος Μαχαίρας, (φωτο) πήρε το «πράσινο φως»
από την μητρική Delhaize να σχεδιάσει ένα business plan ανάπτυξης του δικτύου, πέρα από αυτό που είχε αποφασιστεί, με την δημιουργία των Reds.
Ο κ. Μαχαίρας, περίμενε την κατάλληλη στιγμή για να προχωρήσει στον αναπτυξιακό σχεδιασμό. Η στιγμή αυτή ήρθε, με την συνεχή μείωση των πωλήσεων της Carrefour, που προκάλεσε ανησυχία στους Γάλλους, οι οποίοι έσπευσαν να τοποθετήσουν δικό τους άνθρωπο στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, του Πατρίς Λ’ Εσπανιόλ. Η εντολή ήταν να περιοριστούν τα λειτουργικά έξοδα, να υπάρξει νοικοκύρεμα στα οικονομικά και να γίνουν προσπάθειες μέσα από πακέτα προσφορών να διατηρηθούν τα μερίδια αγοράς και να αυξηθούν.
Έτσι, η εντολή της Delhize προς τον κ. Μαχαίρα ήταν, να ξεκινήσει τώρα το σχέδιο της ΑΒ Βασιλόπουλος, που προβλέπει επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ μέχρι το 2016, από τα οποία τα 100 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν μέσα στο 2011. Στόχος να εκμεταλλευτούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Carrefour και να αυξήσουν τα μερίδιά τους, πριν αρχίζει η αναμενόμενη αντεπίθεση του μεγάλου ανταγωνιστή τους.
Κύρια συστατικά του business plan είναι η επέκταση του δικτύου με δημιουργία νέων καταστημάτων σε όλη τη χώρα και εξαγορές μικρότερων αλυσίδων.
Η αρχή έγινε με την ένταξη 4 νέων καταστημάτων, το δεύτερο τρίμηνο του 2011 με τη μορφή franchise σε Μύκονο, Πάρο, Βόνιτσα και Κεφαλονιά και άλλα δύο εταιρικά σε Λιβαδειά και Κάτω Πατήσια. Πριν από μερικές, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχώρησε στη λειτουργία δύο νέων καταστημάτων σε Θεσσαλονίκη και Καλαμάτα, ανεβάζοντας σε 235 περίπου τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων του. Πολύ μακριά βέβαια από την Carrefour που έχει πάνω από 900 σημεία πώλησης αλλά σε απόσταση ασφαλείας από τους άλλους ανταγωνιστές Σκλαβενίτη, Βερόπουλο και Παντελιάδη.
Παράλληλα, για να αντιμετωπίσει την επιθετική πολιτική των Carrefour με τις προσφορές, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχωρά σε προσφορές με ηλεκτρικές συσκευές, λευκά είδη και ένδυση - υπόδηση κυμαίνονται από 10% έως 25%, ενώ στα τρόφιμα φθάνουν έως και 35%, ενώ δίνει έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Η επιθετική πολιτική τιμών που ακολουθεί η εταιρία φαίνεται να αποδίδει καρπούς καθώς παρά την κρίση παρουσιάζει αύξηση των πωλήσεών της. Ειδικότερα, το 2010 οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 6,3% και ανήλθαν σε 1,56% δις ευρώ έναντι 1,47 δις ευρώ το 2009, ενώ τα λειτουργικά κέρδη σημείωσαν άνοδο κατά 6,9% και ανήλθαν στα 63 εκατ. ευρώ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να βελτιωθεί και το μερίδιο αγοράς της, καθώς διαμορφώθηκε στο 18,5% έναντι 16% που ήταν το 2009, και 14,3% το 2008.
Δημιουργία νέων καταστημάτων σε όλη τη χώρα και εξαγορές μικρότερων αλυσίδων
Έτσι, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος Κων/νος Μαχαίρας, (φωτο) πήρε το «πράσινο φως»
από την μητρική Delhaize να σχεδιάσει ένα business plan ανάπτυξης του δικτύου, πέρα από αυτό που είχε αποφασιστεί, με την δημιουργία των Reds.
Ο κ. Μαχαίρας, περίμενε την κατάλληλη στιγμή για να προχωρήσει στον αναπτυξιακό σχεδιασμό. Η στιγμή αυτή ήρθε, με την συνεχή μείωση των πωλήσεων της Carrefour, που προκάλεσε ανησυχία στους Γάλλους, οι οποίοι έσπευσαν να τοποθετήσουν δικό τους άνθρωπο στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, του Πατρίς Λ’ Εσπανιόλ. Η εντολή ήταν να περιοριστούν τα λειτουργικά έξοδα, να υπάρξει νοικοκύρεμα στα οικονομικά και να γίνουν προσπάθειες μέσα από πακέτα προσφορών να διατηρηθούν τα μερίδια αγοράς και να αυξηθούν.
Έτσι, η εντολή της Delhize προς τον κ. Μαχαίρα ήταν, να ξεκινήσει τώρα το σχέδιο της ΑΒ Βασιλόπουλος, που προβλέπει επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ μέχρι το 2016, από τα οποία τα 100 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν μέσα στο 2011. Στόχος να εκμεταλλευτούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Carrefour και να αυξήσουν τα μερίδιά τους, πριν αρχίζει η αναμενόμενη αντεπίθεση του μεγάλου ανταγωνιστή τους.
Κύρια συστατικά του business plan είναι η επέκταση του δικτύου με δημιουργία νέων καταστημάτων σε όλη τη χώρα και εξαγορές μικρότερων αλυσίδων.
Η αρχή έγινε με την ένταξη 4 νέων καταστημάτων, το δεύτερο τρίμηνο του 2011 με τη μορφή franchise σε Μύκονο, Πάρο, Βόνιτσα και Κεφαλονιά και άλλα δύο εταιρικά σε Λιβαδειά και Κάτω Πατήσια. Πριν από μερικές, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχώρησε στη λειτουργία δύο νέων καταστημάτων σε Θεσσαλονίκη και Καλαμάτα, ανεβάζοντας σε 235 περίπου τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων του. Πολύ μακριά βέβαια από την Carrefour που έχει πάνω από 900 σημεία πώλησης αλλά σε απόσταση ασφαλείας από τους άλλους ανταγωνιστές Σκλαβενίτη, Βερόπουλο και Παντελιάδη.
Παράλληλα, για να αντιμετωπίσει την επιθετική πολιτική των Carrefour με τις προσφορές, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχωρά σε προσφορές με ηλεκτρικές συσκευές, λευκά είδη και ένδυση - υπόδηση κυμαίνονται από 10% έως 25%, ενώ στα τρόφιμα φθάνουν έως και 35%, ενώ δίνει έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Η επιθετική πολιτική τιμών που ακολουθεί η εταιρία φαίνεται να αποδίδει καρπούς καθώς παρά την κρίση παρουσιάζει αύξηση των πωλήσεών της. Ειδικότερα, το 2010 οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 6,3% και ανήλθαν σε 1,56% δις ευρώ έναντι 1,47 δις ευρώ το 2009, ενώ τα λειτουργικά κέρδη σημείωσαν άνοδο κατά 6,9% και ανήλθαν στα 63 εκατ. ευρώ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να βελτιωθεί και το μερίδιο αγοράς της, καθώς διαμορφώθηκε στο 18,5% έναντι 16% που ήταν το 2009, και 14,3% το 2008.
Δημιουργία νέων καταστημάτων σε όλη τη χώρα και εξαγορές μικρότερων αλυσίδων