ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ
Τα αδέλφια Νίκος και Γιάννης Χήτος με τον εξάδελφό τους Βασίλη |
Το ενδιαφέρον από εμπόρους – εισαγωγείς διαφόρων αγορών του εξωτερικού προκειμένου να εντάξουν το σήμα Fix στην γκάμα των προϊόντων τους είναι πολύ έντονο, όπως παραδέχεται και ο πρόεδρος της Ολυμπιακής Ζυθοποιϊας, Γιάννης Χήτος.
Οι πρώτες εξαγωγές μάλιστα αναμένεται να ξεκινήσουν από τον προσεχή Σεπτέμβριο, ενώ ο στόχος της εταιρείας είναι οι εξαγωγές της να αντιστοιχούν στο 8% του συνολικού της τζίρου μέσα στην επόμενη τριετία.
Για φέτος οι πωλήσεις θα κυμανθούν μεταξύ 25-30 εκατ. ευρώ από 11,5 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι. Αν κάτι τέτοιο επιτευχθεί, θα ενισχυθεί σημαντικά η θέση της εταιρείας στην ελληνική αγορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, κερδίζοντας μερίδια και φτάνοντας ακόμη και το 9% από 3% που ήλεγχε το 2010.
Στο… στόχαστρο μπαίνουν όμως και άλλες χώρες του εξωτερικού για δραστηριοποίηση στο μέλλον, σύμφωνα με το business plan της ηπειρωτικής εταιρείας, όπως η Σιγκαπούρη, η Δανία, η Ιταλία και η Ελβετία. Η στροφή αυτή στο εξωτερικό είναι αποτέλεσμα και του ότι η οικονομική κρίση στην Ελλάδα έχει επιφέρει κάμψη της κατανάλωσης, αφού οι Έλληνες φέτος θα πιούν λιγότερη μπίρα.
Πέρυσι απόλαυσαν 70 ποτήρια μπίρα (ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση 38 λίτρα), ενώ τη φετινή χρονιά θα περιοριστούν σε λιγότερα από 60. Αυτή η κάμψη, αλλά και ο έντονος ανταγωνισμός στρέφει τις εγχώριες ζυθοποιίες εκτός των ελληνικών συνόρων για να καλύψουν ή να εξισορροπήσουν τις εγχώριες απώλειες. Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία της Nieisen, το πεντάμηνο οι πωλήσεις μπίρας σε όγκο από τα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 10,5%, ενώ σε αξία συρρικνώθηκαν κατά 2,5% περίπου.
Όλες οι μεγάλες ζυθοποιίες έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου ώστε να διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς τους αφενός και αφετέρου το στοίχημά τους είναι οι ξένες αγορές, όπου η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών παραμένει σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την ελληνική αγορά.
Στο.. στόχαστρο της Fix Hellas χώρες με έντονο το ελληνικό στοιχείο, όπως ΗΠΑ, Αυστραλία, Αγγλία