Η τεχνολογία περνάει κρίση λόγω της κάμψης της αγοραστικής δύναμης και αυτό αποτυπώνεται ανάγλυφα στα οικονομικά μεγέθη των επιχειρήσεων του κλάδου
Ανάμεσα σε αυτές συγκαταλέγονται και οι δύο αλυσίδες, Multirama και Public του Πάνου Γερμανού, τα μεγέθη των οποίων «πιέστηκαν» σημαντικά και οι επικεφαλής βρίσκονται επί ποδός ώστε να επιτευχθεί λειτουργική κερδοφορία μέχρι το 2013.
Τα Public με δίκτυο 11 καταστημάτων, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους πριν από έξι χρόνια προσφέροντας μια ευρεία γκάμα προϊόντων τεχνολογίας και πολιτισμού, κερδίζοντας την ψήφο εμπιστοσύνης του καταναλωτικού κοινού. Όμως,η πτώση της κατανάλωσης δεν τα άφησε ανέγγιχτα.
«Στην αλυσίδα πληροφορικής οι υποχρεώσεις ανήλθαν στα 101 εκατ. ευρώ, ενώ στα Public στα 96 εκατ. ευρώ»
Παρά το γεγονός πως σημείωσαν θεαματική άνοδο πωλήσεων το 2010, αγγίζοντας τα 72 εκατ. ευρώ και αύξησαν τα μερίδια αγοράς λόγω και της απορρόφησης των δυο καταστημάτων της Fnac σε Μαρούσι και Γλυφάδα μετά την αποχώρηση των Γάλλων από την ελληνική αγορά, οι υποχρεώσεις εκτινάχθηκαν κατά 35 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 96 εκατ. έναντι 61 εκατ. έναν χρόνο νωρίτερα.
Το ίδιο συνέβη και με τις ζημίες, οι οποίες και διευρύνθηκαν στα 14 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντής της Public, Ρόμπι Μπουρλά επιπτώσεις είχαν και τα συνεχή επεισόδια ή οι απεργίες στο κέντρο της Αθήνας, οπου μια από τις ναυαρχίδες τους, το κατάστημα του Συντάγματος, το οποίο αποτελεί και το πρώτο σε πωλήσεις στην πρωτεύουσα, έκλεινε κάθε φορά που συνέβαινε κάτι. Πλέον η αλυσίδα βαρύνεται με τις ίδιες υποχρεώσεις με τα Mutlirama των 87 καταστημάτων, ενώ το σύνολο των ίδιων κεφαλαίων είναι αρνητικό, γεγονός που σημαίνει πως υπάρχει η αναγκαιότητα και νέας αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.
Ήδη, πέρυσι οι μέτοχοι εισέφεραν 20 εκατ. ευρώ και το 2009 άλλα 9 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας την ρευστότητα της εταιρείας.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΤΡΟΧΙΑ
Αλλά και η έτερη αλυσίδα συμφερόντων του Πάνου Γερμανού, τα Multirama δεν… ξέφυγαν από την αρνητική τροχιά των μεγεθών τους. Η υποχώρηση της εγχώριας κατανάλωσης επηρέασε σημαντικά και την εταιρεία πληροφορικής, η οποία έχει δημιουργήσει και μονάδα παραγωγής own label προϊόντων, με τον κύκλο εργασιών να μειώνεται κατά 21 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή οι ζημιές μετά από φόρους διευρύνθηκαν στα 11,5 εκατ. ευρώ έναντι 8 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις άγγιξαν τα 101 εκατ. ευρώ από 96 εκατ. ευρώ.
Σήμερα η εταιρεία, με διευθύνοντα σύμβουλο τον Κωνσταντίνο Τσαγκανό, διαθέτει 78 καταστήματα πανελλαδικά και 9 στη Βουλγαρία. Για την γειτονική χώρα υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία ενός ακόμη, αλλά όλα είναι υπό σκέψη, αφού δεν είναι κατάλληλοι καιροί για τολμηρά επενδυτικά ανοίγματα. Ιδίως όταν η οικονομία της Βουλγαρίας σημειώνει κάμψη και όταν τα στελέχη της Mutlirama δεν θέλουν να βαρύνουν τα ταμεία της με νέα δάνεια. Στην Ελλάδα επίσης, έχει προχωρήσει σε ενοποίηση ορισμένων καταστημάτων, όπως στη Λάρισα και τα Γιάννενα, εκμεταλλευόμενη η αλυσίδα τη μείωση των μισθωμάτων.
«Εμείς πάμε καλύτερα από το σύνολο του κλάδου. Η πτώση των μεγεθών ήταν αναμενόμενη, δεδομένων των συνθηκών της εγχώριας αγοράς» επισημαίνουν χαρακτηριστικά στελέχη της εταιρείας, ενώ τονίζουν ότι λαμβάνουν θέσεις άμυνας για να αντιμετωπίσουν την κρίση.