Την ώρα που ο ενεργειακός πυρετός χτυπάει κόκκινο τοποθετώντας το Αιγαίο στο επίκεντρο του διεθνούς επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, ο γνωστός εφοπλιστής πραγματοποιεί την κίνηση ματ και με δυο ολοκαίνουρια drillships βάζει πλώρη – κατ’ αρχήν – για τα πλούσια κοιτάσματα της Μαύρης Ηπείρου
ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ όπου οι υποθαλάσσιες γεωτρήσεις απασχολούν ολοένα και περισσότερο την παγκόσμια επιχειρηματική κοινότητα, με το Αιγαίο να βρίσκεται στο επίκεντρο, ο κ. Θεόδωρος Αγγελόπουλος κάνει αισθητή την παρουσία του στον συγκεκριμένο τομέα με δύο drillships που θα παραλάβει μέσα στο 2011. Ήδη ναύλωσε στην BG Group, αντί 175 εκατ., το πρώτο από τα δύο, το «Deepsea Metro I» για την έρευνα και ανάπτυξη κοιτάσματος στην Τανζανία στην Ανατολική Αφρική.
Ο Έλληνας εφοπλιστής είχε έγκαιρα δει τις ευκαιρίες που παρουσιάζει ο συγκεκριμένος τομέας, γι’ αυτό και στις αρχές του 2008 προχώρησε μέσω της θυγατρικής της Metrostar, της Deep Sea Metro, στην υπογραφή συμβολαίου ναυπήγησης ενός drillships με ικανότητα εξόρυξης σε βάθος 10.000 ποδών στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries. Ο κ. Αγγελόπουλος ενεργοποίησε και την option για τη ναυπήγηση ενός ακόμα, που θα παραδοθεί στα τέλη Νοεμβρίου 2011. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς κύκλους, το κάθε κομμάτι αξίζει 650 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για έναν τομέα που αναμένεται να γνωρίσει μεγαλύτερη ανάπτυξη τα επόμενα 5-10 χρόνια λόγω του ότι η άντληση και παραγωγή υδρογονανθράκων θα μεταφερθεί σε μεγαλύτερα βάθη.
Στην Deep Sea Metro συμμετέχει με 40% και η νορβηγική Odfjell, εταιρεία με τεχνογνωσία στον συγκεκριμένο τομέα. Τα πλοία αυτά χρησιμοποιούνται για νέες διερευνητικές γεωτρήσεις πετρελαίου ή φυσικού αερίου σε βαθιά νερά. Τα drillships μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν και ως πλατφόρμες για την εκτέλεση και ολοκλήρωση εργασιών συντήρησης ή εγκατάσταση νέων υποθαλάσσιων σωληνώσεων.
Τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα που έχουν τα συγκεκριμένα τύπου πλοία είναι η ικανότητά τους να πραγματοποιούν γεώτρηση σε βάθος πάνω από 2.500 μέτρα εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο από την εγκατάσταση πλατφόρμας γεώτρησης, αλλά και ταυτόχρονη αποθήκευση ικανοποιητικών ποσοτήτων πετρελαίου στις δεξαμενές τους. Είναι πιο ευέλικτα και ανοίγουν ουσιαστικά νέες προοπτικές στη βιομηχανία εξόρυξης πετρελαίου, αφού οι υποθαλάσσιες έρευνες επεκτείνονται σε πιο βαθιές θάλασσες μακριά από τις ακτές.
Στον τομέα δραστηριοποιείται και ο κ. Γιώργος Οικονόμου, ο οποίος στοχεύει να αυξήσει τον στόλο του από δύο drillships στα 10 συνολικά μέσα στα επόμενα χρόνια.
Οι επενδύσεις
Ο κ. Αγγελόπουλος θεωρείται από τους εφοπλιστές που ειδικεύονται στις αγοραπωλησίες πλοίων. Αγοράζει και πουλάει ολόκληρους στόλους. Μέσα στο 2010, λίγο πριν από το καλοκαίρι, προχώρησε για τέταρτη φορά, τα τελευταία επτά χρόνια, στην πώληση ολόκληρου στόλου και έγινε πρώτη είδηση στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία αφού αποχώρησε από τον τομέα των δεξαμενόπλοιων και είχε περιοριστεί στα φορτηγά πλοία. Πιο συγκεκριμένα, πούλησε 7 δεξαμενόπλοια αντί περίπου 620 εκατ. δολαρίων στον Ελληνοαμερικανό εφοπλιστή κ. Πήτερ Γεωργιόπουλο. Επρόκειτο για 5 υπέρ-δεξαμενόπλοια, τα γνωστά VLCC, και δύο υπό ναυπήγηση suezmax από τη Metrostar.Τότε ο κ. Αγγελόπουλος εμφανιζόταν να έχει πλοία μόνο στην εταιρεία Metrobulk, που διαχειρίζεται στόλο με πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Πιο συγκεκριμένα, έχει τρία στο νερό, ενώ ναυπηγεί άλλα πέντε. Όμως, είχε αποφασίσει να κάνει στροφή στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα drillships.