Περασμένα μεγαλεία για την «Ραδιοκορασίδης» τόσο τα 50 καταστήματα που είχε η αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όσο και το άλλοτε ισχυρά οικονομικά του μεγέθη.
Η αγορά ηλεκτρικών ειδών σοβείτε από την οικονομική κρίση και αυτό έχει επηρεάσει στον μέγιστο βαθμό την άλλοτε κραταιά εταιρεία, ενώ και ορισμένα διοικητικά λάθη την έχουν οδηγήσει στην…. κόψη του ξυραφιού.
Σήμερα η επιχείρηση φέρεται να λειτουργεί με μόλις 10 καταστήματα, ενώ πολλοί εκτιμούν πως θα πέσουν οι τίτλοι τέλους σύντομα αν δεν βρεθούν άμεσες λύσεις, το εμπόρευμα από τα καταστήματα που έκλεισε, το εκποιεί στο κατάστημα του Περιστερίου σε τιμές κόστους.
Πολλοί από τους υπαλλήλους βρίσκονται σε αναβρασμό, αφού όπως, υποστηρίζουν ορισμένοι από αυτούς, έχουν να λάβουν τα δεδουλευμένα τους πάνω από οκτώ μήνες, ενώ φημολογείται πως οι ίδιοι κινούν νομικές διαδικασίες για να εισπράξουν από την διοίκηση ό,τι τους οφείλει.
Ο επικεφαλής της εταιρείας, Γιάννης Ευαγγελάτος, ο οποίος ξαναβρέθηκε στο τιμόνι της επιχείρησης μετά την πώληση της «Ραδιοκορασίδης» από την MIG στην οποία είχε περιέλθει, βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Το σχέδιο αναδιοργάνωσης της αλυσίδας, που είχε εκπονήσει, φαίνεται να μην αποδίδει τα αναμενόμενα, ενώ κύκλοι της αγοράς του λιανεμπορίου υποστηρίζουν πως είναι θέμα χρόνου να πέσουν τίτλοι τέλους για μια ακόμη ιστορική εταιρεία.
«Οι βραχυπρόθεσμες οικονομικές υποχρεώσεις της εταιρείας υπολογίζονται κοντά στα 25 εκατ. ευρώ»
Η κάμψη της αγοραστικής δύναμης έχει πιέσει κατά πολύ τις πωλήσεις του κλάδου γενικότερα, οι οποίες από τις αρχές του έτους πέφτουν πάνω από 15%. Επιπλέον η εταιρεία έχει και την «θηλιά» των άμεσων οικονομικών της υποχρεώσεων, αφού οι βραχυπρόθεσμες αγγίζουν τα 25 εκατ. ευρώ περίπου. Το μερίδιο αγοράς που ελέγχει αυτή τη στιγμή, εκτιμάται στο ελάχιστο και πιο συγκεκριμένα κοντά στο 0,5%, όταν στα μέσα της δεκαετίας του ’90 είχε φτάσει να κατέχει το 14% της συνολικής «πίτας». Σημαντικό ρόλο βέβαια, σε όλες αυτές τις παράπλευρες απώλειες έπαιξε και το γεγονός πως ο ανταγωνισμός από τους πολυεθνικούς κολοσσούς που εισέβαλαν στην ελληνική αγορά, όπως η βρετανική Dixons που ελέγχει την αλυσίδα Κωτσόβολος και οι Γερμανοί της Media Markt-Saturm.
H Ραδιοκορασίδης ιδρύθηκε από τον Αντώνη Κορασίδη το 1947, οπότε και άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στον Πειραιά. Ήταν ο πρωτοπόρος που εισήγαγε την πρώτη έγχρωμη τηλεόραση στην ελληνική αγορά και καθιέρωσε το μίνι πλυντήριο πιάτων. Το 1999 η εταιρεία πήρε το βραβείο ως ο εμπορικός όμιλος που δημιούργησε τις περισσότερες θέσεις εργασίας, εικόνα αντιφατική σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί τώρα στις τάξεις των εργαζομένων. Έναν χρόνο αργότερα οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν στα 371 εκατ. ευρώ και τα κέρδη στα 21,6 εκατ. ευρώ.
Την ίδια περίοδο ο Ανδρέας Κορασίδης που είχε πλέον αναλάβει τα ηνία της εταιρείας αρνήθηκε να την πουλήσει σε μεγάλο ευρωπαϊκό όμιλο.
Η αγορά ηλεκτρικών ειδών σοβείτε από την οικονομική κρίση και αυτό έχει επηρεάσει στον μέγιστο βαθμό την άλλοτε κραταιά εταιρεία, ενώ και ορισμένα διοικητικά λάθη την έχουν οδηγήσει στην…. κόψη του ξυραφιού.
Σήμερα η επιχείρηση φέρεται να λειτουργεί με μόλις 10 καταστήματα, ενώ πολλοί εκτιμούν πως θα πέσουν οι τίτλοι τέλους σύντομα αν δεν βρεθούν άμεσες λύσεις, το εμπόρευμα από τα καταστήματα που έκλεισε, το εκποιεί στο κατάστημα του Περιστερίου σε τιμές κόστους.
Πολλοί από τους υπαλλήλους βρίσκονται σε αναβρασμό, αφού όπως, υποστηρίζουν ορισμένοι από αυτούς, έχουν να λάβουν τα δεδουλευμένα τους πάνω από οκτώ μήνες, ενώ φημολογείται πως οι ίδιοι κινούν νομικές διαδικασίες για να εισπράξουν από την διοίκηση ό,τι τους οφείλει.
Ο επικεφαλής της εταιρείας, Γιάννης Ευαγγελάτος, ο οποίος ξαναβρέθηκε στο τιμόνι της επιχείρησης μετά την πώληση της «Ραδιοκορασίδης» από την MIG στην οποία είχε περιέλθει, βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Το σχέδιο αναδιοργάνωσης της αλυσίδας, που είχε εκπονήσει, φαίνεται να μην αποδίδει τα αναμενόμενα, ενώ κύκλοι της αγοράς του λιανεμπορίου υποστηρίζουν πως είναι θέμα χρόνου να πέσουν τίτλοι τέλους για μια ακόμη ιστορική εταιρεία.
«Οι βραχυπρόθεσμες οικονομικές υποχρεώσεις της εταιρείας υπολογίζονται κοντά στα 25 εκατ. ευρώ»
Η κάμψη της αγοραστικής δύναμης έχει πιέσει κατά πολύ τις πωλήσεις του κλάδου γενικότερα, οι οποίες από τις αρχές του έτους πέφτουν πάνω από 15%. Επιπλέον η εταιρεία έχει και την «θηλιά» των άμεσων οικονομικών της υποχρεώσεων, αφού οι βραχυπρόθεσμες αγγίζουν τα 25 εκατ. ευρώ περίπου. Το μερίδιο αγοράς που ελέγχει αυτή τη στιγμή, εκτιμάται στο ελάχιστο και πιο συγκεκριμένα κοντά στο 0,5%, όταν στα μέσα της δεκαετίας του ’90 είχε φτάσει να κατέχει το 14% της συνολικής «πίτας». Σημαντικό ρόλο βέβαια, σε όλες αυτές τις παράπλευρες απώλειες έπαιξε και το γεγονός πως ο ανταγωνισμός από τους πολυεθνικούς κολοσσούς που εισέβαλαν στην ελληνική αγορά, όπως η βρετανική Dixons που ελέγχει την αλυσίδα Κωτσόβολος και οι Γερμανοί της Media Markt-Saturm.
H Ραδιοκορασίδης ιδρύθηκε από τον Αντώνη Κορασίδη το 1947, οπότε και άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στον Πειραιά. Ήταν ο πρωτοπόρος που εισήγαγε την πρώτη έγχρωμη τηλεόραση στην ελληνική αγορά και καθιέρωσε το μίνι πλυντήριο πιάτων. Το 1999 η εταιρεία πήρε το βραβείο ως ο εμπορικός όμιλος που δημιούργησε τις περισσότερες θέσεις εργασίας, εικόνα αντιφατική σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί τώρα στις τάξεις των εργαζομένων. Έναν χρόνο αργότερα οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν στα 371 εκατ. ευρώ και τα κέρδη στα 21,6 εκατ. ευρώ.
Την ίδια περίοδο ο Ανδρέας Κορασίδης που είχε πλέον αναλάβει τα ηνία της εταιρείας αρνήθηκε να την πουλήσει σε μεγάλο ευρωπαϊκό όμιλο.