Η GS ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΗ ΜΕΤΟΧΗ, Η LAZARD ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ

Η έκθεση σε φορτηγά-τάνκερ και τα Drillships «διχάζουν» GS-Lazard

Μια με το «μαστίγιο» και μια με το «καρότο» τοποθετούνται οι χρηματιστηριακοί αναλυτές απέναντι στην Dryships του Γιώργου Οικονόμου.
    Την ικανοποίηση από την αναβάθμιση της μετοχής της εισηγμένης - στη Wall Street - ναυτιλιακής εταιρείας από «ουδέτερη» σε «αγορά» από την Goldman Sachs, η οποία είχε ως αποτέλεσμα η τιμή της να εκτοξευθεί στο υψηλότερο επίπεδο τριών εβδομάδων και να αγγίξει τα 4,25 δολάρια,
διαδέχτηκε η κατήφεια από την υποβάθμιση των εκτιμήσεων της Lazard Capital Markets, για τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου, αλλά και ολόκληρου του έτους.
    Οι επενδυτικές κινήσεις του Γιώργου Οικονόμου και κυρίως η τεράστια μόχλευση, που έχει επιβαρύνει τις θυγατρικές του εταιρείες, το άνοιγμά του στα θαλάσσια γεωτρύπανα, μέσω της Ocean Rig και η άντληση μεγάλων ποσών κεφαλαίων από τις χρηματαγορές, την ώρα που τα τελευταία χρόνια η μετοχή της Dryships κινείται καθοδικά, έχουν μπει πολλές φορές στο… στόχαστρο των αγορών.
    Αυτή τη φορά, ο οίκος Lazard Capital τονίζει πως περιμένει κέρδη ανά μετοχή για το 2011, κοντά στα 69 σεντς, από 1,14 πριν, αν και υπογραμμίζει πως οι μετοχές είναι υποτιμημένες στα επίπεδα, στα οποία έχουν περιέλθει. Στις αδυναμίες της ναυτιλιακής συγκαταλέγει την έκθεσή της στα φορτηγά και τα δεξαμενόπλοια (ο στόλος του αποτελείται από 39 φορτηγά και 12 τάνκερ), ενώ εμφανίζεται επικριτική αναφορικά με το ιστορικό συναλλαγών μεταξύ των ιδιωτικών και εισηγμένων οχημάτων του Οικονόμου. Αναφέρει δε, πως κάποια έκπτωση δικαιολογείται από το ιστορικό αυτό, αλλά συμπληρώνει πως οι αγορές θα φτιάξουν και οι προοπτικές θα ανακάμψουν μαζί με τη μετοχή.
    Στον αντίποδα, η πρόθεση εισαγωγής της Ocean Rig, που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες γεωτρήσεις πετρελαίου με οκτώ drillships, στον δείκτη Nasdaq και η πρόσφατη συμφωνία, ύψους 1,1 δις. δολ. με τον βραζιλιάνικο κολοσσό Petrobras, αποτελούν θετικούς «οιωνούς» για τη μετοχή του ομίλου σύμφωνα με την Goldman Sachs.