ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΥΣ ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ
«Λάβρος» εμφανίστηκε ο Πόλυς Χατζηιωάννου σε συνέδριο της Capital Link, το οποίο και πραγματοποιήθηκε μέσω διαδικτύου.
Αιτία ήταν το γεγονός πως θεωρεί τεράστιο λάθος των ναυπηγείων και των πλοιοκτητών, που επιτρέπουν την κατασκευή πολύ μεγάλων ποντοπόρων φορτηγών μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος (VLOC). Ένα λάθος, που θα έχει επιπτώσεις στην αγορά των ναύλων.
Αφορμή για το ξέσπασμα του επικεφαλής της Safe Bulkers στάθηκαν τα πλοία που έχτισε η μεταλλευτική εταιρεία Vale, καθώς όπως υποστηρίζει ο Έλληνας εφοπλιστής θα προσγειώσει τους ναύλους.
Τα ναυπηγεία θα δουν τώρα τις τιμές τους, αλλά και τους τζίρους τους εν γένει να υποχωρούν, αφού μπαίνουν νέα φορτηγά στη θάλασσα.
Όπως τονίζει χαρακτηριστικά «θέλουν να πωλούν μεγάλα capsize για 53 με 54 εκατ. δολ., αλλά αυτό δεν είναι δυνατόν με ημερήσιους ναύλους της τάξεως των 10.000 δολ.».
Μάλιστα, η επίθεσή του… άγγιξε και τους Κινέζους λέγοντας πως είναι οι ίδιοι, οι οποίοι προσπαθούν να περιορίσουν την χρήση αυτών των πλοίων με την τοποθέτηση περιορισμού των 300.000 dwt (για τα πλοία), που δένουν σε κινεζικά λιμάνια και οι ίδιοι ταυτόχρονα, που επέτρεψαν στη Vate να προχωρήσει στην κατασκευή του στόλου της εκεί.
Είναι χαρακτηριστικό πάντως, πως οι αγοραστές των εν λόγω πλοίων μετανιώνουν, καθώς τα είχαν παραγγείλει στα 130 εκατ. δολάρια και σήμερα η αγοραία αξία τους είναι 50 εκατ. δολάρια χαμηλότερα.
Σε περίπτωση ομαλής πορείας της κινεζικής οικονομίας δεν θα υπάρξει επιβράδυνση της ζήτησης για τα ποντοπόρα φορτηγά..