EXPRESS SERVICE

Οι οφειλές, η νομαρχία και οι αντίδικοι
 
Οι οφειλές της Express Service δεν είναι κρυφές ούτε τα ελλειμματικά της αποτελέσματα (αρνητικά ίδια κεφάλαια και ζημίες). Αναφέρονται στον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό του 2007. Στο ίδιο εταιρικό έγγραφο αναγράφεται ότι η εταιρεία έχει να ελεχθεί φορολογικά από το 2001.
    Η Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών έστειλε επιστολή στο υπουργείο Ανάπτυξης, ζητώντας να παρέμβει ο υπουργός, γιατί η βορειοελλαδίτικη επιχείρηση (των 1.300 εργαζομένων λειτουργούσε επί χρόνια με τεράστια ελλείμματα και έθετε σε κίνδυνο τον υγιή ανταγωνισμό. Το υπουργείο μετέθεσε την ευθύνη στη νομαρχία Θεσσαλονίκης.
    Η νομαρχία Θεσσαλονίκης «έκλεισε» την υπόθεση, αλλά η εκκρεμότητα παραμένει. Έστειλε επιστολή στο υπουργείο Ανάπτυξης, αναφέροντας ότι η Express Servrice συγκάλεσε γενική συνέλευση (25-7-2009) με θέμα την αύξηση κεφαλαίου 37,8 εκατ. ευρώ και πλέον δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της λύσης της.
    Όλοι όμως γνωρίζουν ότι το συμπέρασμα «δεν συντρέχουν λόγοι», είναι πρόωρο, καθώς η σύγκληση γενικής συνέλευσης δεν συνεπάγεται την καταβολή του ποσού (οι Α.Ε. έχουν δικαίωμα να αυξήσουν τα κεφάλαιά τους μέχρι και πέντε μήνες μετά τη γενική συνέλευση και επίσης επιπλέον δύο μήνες για την πιστοποίηση της καταβολής του ποσού. Άρα επτά μήνες!).
    Η νέα εξέλιξη είναι ότι η Εχpress Service πραγματοποίησε νέα γενική συνέλευση προσφάτως (πριν δέκα ημέρες) όταν τελείωσε το 5μηνο και επανέλαβε την απόφασή τη από 25ης Ιουλίου 2009. Με άλλα λόγια, η εταιρεία παίρνει νέα παράταση επτά μηνών.
    Ο Γ. Ραπτόπουλος, δηλώνει πρόθυμος να πληρώσει τις οφειλές του, με την προϋπόθεση να πληρώσουν και οι εταιρείες που του χρωστάνε.
    Αναφέρεται στη διαμάχη που υπάρχει ανάμεσα σε εκείνον και διάφορες ασφαλιστικές εταιρείες που παρείχαν υπηρεσίες οδικής βοήθειας και στις δικαστικές αποφάσεις που «έχει κερδίσει, αλλά δεν εφαρμόζονται». «Έχουμε αποφάσεις δικαστηρίων που απαγορεύουν σε ορισμένες εταιρείες να παρέχουν υπηρεσίες οδικής βοήθειας και τις υποχρεώνουν να καταβάλλουν αποζημιώσεις», λέει ο Γ. Ραπτόπουλος. «Αυτές οι αποφάσεις όμως δεν εφαρμόζονται, και συσσωρεύονται τα χρέη».
    Υποστηρίζει ότι «σε δικόγραφο μια ασφαλιστική εταιρεία παραδέχεται παραβάσεις εκατομμυρίων ευρώ κατά της Express Service, αλλά η υπόθεση «κολλάει» στα δικαστήρια, γιατί ζητούν από εμάς να αποδείξουμε την απαίτησή μας. Μόνο αυτή η απαίτηση να ικανοποιηθεί, τότε ξεχρεώνουμε», καταλήγει. Τέλος, θεωρεί ότι άλλες εταιρείες δημιούργησαν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς έφθασαν στο σημείο να παρέχουν υπηρεσίες οδικής βοήθειας με κόστος δύο ευρώ ετησίως.
    «Δεν υπάρχει σάλιο στα ταμεία» φώναξε με απόγνωση πριν από λίγες μέρες ο αρμόδιος υπουργός, Α. Λοβέρδος, και η φράση του έγινε το σλόγκαν των ημερών. Πώς να υπάρχει «σάλιο» όταν οι κυβερνήσεις, χρόνια τώρα, δεν διαθέτουν την πολιτική βούληση για να εισπράξουν από τους μεγαλοεπιχειρηματίες τις οφειλόμενες εισφορές; Είναι κοινό μυστικό ότι όσο καλύτερες προσάσεις έχει ένας επιχειρηματίας, τόσο καλύτερες ρυθμίσεις μπορεί να κάνει, για να μην πληρώνει, αξιοποιώντας τα παράθυρα των νόμων που υπάρχουν ακριβώς για αυτές τις περιπτώσεις.
    Μια χαρακτηριστική περίπτωση επιχειρηματία, το όνομα του οποίου φιγουράρει στις λίστες με τους μεγαλύτερους οφειλέτες του ΙΚΑ, ανάμεσα σε εκείνα που έχουν φέρει το ασφαλιστικό ταμείο στο γνωστό αδιέξοδο.
    Ο ιδιοκτήτης της Express Service, Γιάννης Ραπτόπουλος, που διαθέτει ισχυρές πολιτικές φιλίες, διάγει βίο πολυτελή και χρηματοδοτεί εκδηλώσεις της νομαρχίας (η οποία είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο των επιχειρήσεών του) αν και οφείλει στο ΙΚΑ περισσότερα από 40 εκατομμύρια ευρώ.
    Το 1997, έγινε για ένα σύντομο διάστημα και εκδότης, προσφέροντας 1,2 δις δραχμές για να αποκτήσει τις εφημερίδες «Μακεδονία» και «Θεσσαλονίκη» από το χρεοκοπημένο συγκρότημα Βελλίδη.
    Το 2000, εξαιτίας της άρνησής του να πληρώσει φόρους, τιμωρήθηκε με βαριά πρόστιμα από το υπουργείο Οικονομικών. Ο πρώην υπ. Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκης, είχε δηλώσει: «Είχαμε διαπιστώσει πολλές παρανομίες με την ασφαλιστική της Express Servrice. Είχαμε επιβάλει και πρόστιμα. Θυμάμαι ότι είχαμε για καιρό φασαρίες, διότι δεν επιδείκνυαν καμία διάθεση συμμόρφωσης με το νόμο».
    Στις 18-10-2001 η τότε υφυπουργός Ανάπτυξης, Μιλένα Αποστολάκη, ύστερα από ελέγχους στην ασφαλιστική επιχείρηση, αποφάσισε την οριστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας.
    Ο Γ. Ραπτόπουλος προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας να ακυρωθούν οι αποφάσεις της. Η Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, όμως, απέρριψε ως αβάσιμο το αίτημά του. Κι ενώ η εταιρεία όδευε προς αναστολή λειτουργίας, γίνεται ανασχηματισμός και οι Ν. Χριστοδουλάκης και Μ. Αποστολάκης αλλάζουν. Ο πρώτος πηγαίνει στο υπουργείο Οικονομίας και η δεύτερη στο Εκτελεστικό Γραφείο του ΠΑΣΟΚ. Στο υπουργείο Ανάπτυξης πηγαίνει ο Α. Τσοζατζόπουλος (τον οποίο στη Θεσσαλονίκη θεωρούν φίλο του Γ. Ραπτόπουλου) με υφυπουργό τον Χρ. Θεοδώρου (που απομακρύνθηκε από την κυβέρνηση το 2003, μετα΄από καταγγελίες για χρηματισμό του γαμπρού του, ο οποίος ήταν στενός συνεργάτης του).
    Το υπουργείο αποφάσισε τότε την αναστολή της απόφασης της προηγούμενης ηγεσίας. Τη νέα απόφαση υπέγραψε ο Χρ. Θεοδώρου. Η Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Συλλόγων μίλησε, τότε, για έλλειψη σεβασμού στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
    Την περίοδο διακυβέρνησης Ν.Δ. οι οφειλές της Express Service αυξήθηκαν, παρ’ ότι νέα έσοδα προστέθηκαν από τη συνεργασία που πέτυχε με την Αγροτική Ασφαλιστική.
    Την περασμένη χρονιά ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Ευρ. Στυλιανίδης, κατηγορήθηκε από την αξιωματική αντιπολίτευση ότι με αιφνίδια τροπολογία που πέρασε προεκλογικά, επιχείρησε να δημιουργήσει «μονοπώλιο υπέρ της Express Service».
    Σήμερα ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Π. Ψωμιάδης που έχει την ευθύνη επίβλεψης της εταιρείας δηλώνει ότι δεν γνωρίζει τίποτα για τις οφειλές. Ο αρμόδιος αντινομάρχης δηλώνει ότι δεν έχει καμία ενημέρωση από το ΙΚΑ, παρ’ ότι «μας στέλνουν καθημερινά ενημέρωση για τις εταιρείες που έχουν χρέη».
ΠΗΓΗ: kaythpena2011.blogspot.com