ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΑΡΔΟΣ: Turbo επιδόσεις εν μέσω κρίσης


Το «Πλαίσιο» ανάμεσα στις 500 ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην Ευρώπη

Αν και τα θετικά ρεκόρ σπανίζουν εν μέσω της οικονομικής κρίσης, ο Γιώργος Γεράρδος, επικεφαλής της Πλαίσιο Computers, καταγράφει επιδόσεις – ρεκόρ, αφού η εταιρεία του, που ίδρυσε το 1969 έχει ανακηρυχθεί για οκτώ συνεχόμενες χρονιές μία από τις 500 ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην Ευρώπη.

    Η επίδοση στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργία και καθιέρωση στην ελληνική αγορά του υπολογιστή Turbo-X, ο οποίος το 2010 ήταν πρώτος σε πωλήσεις με μερίδιο αγοράς 21,5%.
Όμως, θεμέλιο για την περαιτέρω ανάπτυξη της εισηγμένης έχει τέσσερις γερές βάσεις. Πρώτον, το νέο «αυτοματοποιημένο» κέντρο της εισηγμένης στη Μαγούλα, συνολικής επένδυσης 26 εκατ. ευρώ. Δεύτερον, το νέο κατάστημα στην οδό Στουρνάρη, το οποίο αναμένεται να κάνει πρεμιέρα τον ερχόμενο μήνα. Τρίτον, η ηλεκτρονική ιστοσελίδα plaisio.gr της οποίας η επισκεψιμότητα ξεπερνά τους 65.000 επισκέπτες καθημερινά, και τέταρτον η περαιτέρω ενίσχυση των μεριδίων αγοράς τόσο στην Ελλάδα, όσο και στη Βουλγαρία, όπου διατηρεί ένα κατάστημα.
    Η Πλαίσιο Computers δραστηριοποιείται στις λιανικές πωλήσεις ειδών πληροφορικής, τηλεπικοινωνιών και γραφείου και είναι ταυτισμένη με το όνομα του κ. Γεράρδου, ο οποίος την έστησε ως φοιτητής με ένα μικρό κεφάλαιο σε ένα κατάστημα 12 τ.μ. πίσω από το Πολυτεχνείο φτάνοντας να θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ομίλους του ελληνικού επιχειρείν με 864 υπαλλήλους. Πολλές φορές ο δημιουργός της έχει γίνει αποδέκτης δελεαστικών προτάσεων εξαγοράς της, αλλά ουδέποτε υπέκυψε στον πειρασμό της πώλησης της εταιρείας του.
    Οι χαμηλές τιμές και κυρίως η εξυπηρέτηση είναι τα δύο χαρακτηριστικά της επιτυχίας της αλυσίδας Πλαίσιο, η οποία όχι μόνο παραμένει σε κερδοφόρο τροχιά παρά την οικονομική κρίση και την κάμψη της καταναλωτικής ζήτησης, αλλά βγαίνει νικήτρια και στη «μάχη» του ανταγωνισμού με τους πολυεθνικούς κολοσσούς, που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Έτσι, ο όμιλος σημείωσε το 2010 κέρδη προ φόρων 51, εκατ. ευρώ, πωλήσεις 358,2 εκατ. ευρώ και σημαντική ενίσχυση του μεριδίου αγοράς, αποδεικνύοντας έτσι την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των πελατών του.

ΤΑ «ΙΣΧΥΡΑ ΧΑΡΤΙΑ»
    Ένα από τα μεγάλη «όπλα» της Πλαίσιο Computers, το οποίο σκοπεύει να αξιοποιήσει ο Γιώργος ΓΕράρδος, αναζητώντας νέες επενδυτικές ευκαιρίες είναι η ισχυρή ρευστότητα που έχει στα ταμεία της και άγγιξε το 2010 τα 24,8 εκατ. ευρώ, ενώ ο δανεισμός της για κεφάλαιο κίνησης ήταν μηδενικός.
    Η εμπειρία της σε θέματα ψηφιακής τεχνολογίας και τηλεφωνίας είναι ένα από τα «ισχυρά χαρτιά» του και αυτό φάνηκε και από την αύξηση των μεριδίων αγοράς για το 2010. Στην ψηφιακή τεχνολογία αυξήθηκε κατά 2%, στους IR 1,8% και στην τηλεφωνία 0,3%.
    Στα πλάνα της εταιρείας για φέτος περιλαμβάνεται η μεγαλύτερη έμφαση στα private label προϊόντα που διαθέτει, όπως οι υπολογιστές και τα διάφορα προϊόντα πληροφορικής με την επωνυμία Turbo-X, η αξιοποίηση των νέων τάσεων που υπάρχουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα smartphones, η στήριξη της βουλγαρικής θυγατρικής, καθώς το βουλγαρικό καταναλωτικό κοινό ανταποκρίνεται στην φιλοσοφία των καταστημάτων της αλυσίδας και η ενίσχυση του δικτύου του με νέα καταστήματα, αν και όποτε προκύψουν κατάλληλες ευκαιρίες.
    Οι κατάλληλες ευκαιρίες, σύμφωνα με τον Γιώργο Γεράρδο, δεν βρίσκονται μόνο σε περιπτώσεις εξαγοράς κάποιας εταιρείας στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, αλλά υπάρχουν σε κάθε κομμάτι της επιχειρηματικής δραστηριότητας, όπως στην αγορά ενός κτιρίου σε πολύ χαμηλή τιμή ή η ενοικίασή του με χαμηλό αντίτιμο.
    Η διοίκηση πιστεύει πως θα ωφεληθεί πολύ μέσα στο 2011 και στο κομμάτι των πωλήσεων προς τις επιχειρήσεις από τις καινούριες τεχνολογίες, αλλά και από τις συνέργιες που μπορεί να εκμεταλλευθεί.

Όχι μόνο παραμένει σε κερδοφόρο τροχιά παρά την ύφεση, αλλά βγαίνει νικήτρια και στη «μάχη» του ανταγωνισμού με τους πολυεθνικούς κολοσσούς


Οι σταθμοί – ορόσημο της ανοδικής πορείας

    Σταθμοί – ορόσημα στην ιστορία του «Πλαίσιο» υπάρχουν πολλοί από τη δεκαετία του ’90 μέχρι και σήμερα, αφού ξεκίνησε με φιλοσοφία ότι «κάθε πελάτης είναι ξεχωριστός και πρέπει να έχει ιδιαίτερη εξυπηρέτηση για τις ανάγκες του».
    Το 1986, ο πρώτος υπολογιστής TURBO-X συναρμολογείται στα μέτρα του κάθε πελάτη και σήμερα 64.000 desktops και notebooks συναρμολογούνται για χιλιάδες πελατών, ενώ υποστηρίζονται από 17 κέντρα τεχνικής υποστήριξης σε όλη την Ελλάδα, τα οποία μπορούν να αναβαθμίσουν και να επισκευάσουν όλους τους υπολογιστές, ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις οικονομικές δυνατότητες του κάθε ατόμου.
    Οι πρώτες πωλήσεις μέσω καταλόγου στην ελληνική αγορά πραγματοποιούνται από την εταιρεία του Γιώργου Γεράρδου το 1995, ενώ σήμερα κυκλοφορούν 80 διαφορετικοί τύποι καταλόγων σε 8.000.000 αντίτυπα.
    Πρωτοπόρος το «Πλαίσιο» και στα ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα με το www.plaisio.gr, όπου καθημερινά ενημερώνονται για τα προϊόντα και τις τιμές τους περισσότεροι από 65.000 άνθρωποι, οι οποίοι επιλέγουν το διαδίκτυο για τις αγορές τους.
    Το πρώτο superstore τεχνολογίας δημιουργείται στην περιοχή της Μεταμόρφωσης το 2002, ενώ σήμερα άλλα τέσσερα υποδέχονται τους πελάτες τους στην Αργυρούπολη, την Κηφισίας, στο εμπορικό κέντρο «The Mall Athens» και στη Θεσσαλονίκη. Μετά την «επέλαση» στην Ελλάδα, υιοθετείται το ίδιο πολυκαναλικό επιχειρηματικό μοντέλο στη ΝΑ Ευρώπη και συγκεκριμένα στο Πλαίσιο Βουλγαρίας. Εκεί, όπου οι πελάτες εξυπηρετούνται τόσο από το κατάστημα όσο και από καταλόγους, από το ίντερνετ, αλλά και από ένα εξειδικευμένο τμήμα εξυπηρέτησης επιχειρήσεων.