Το deal Creta Farms με την Agora Merchandising, με «σύμμαχο» την ελληνική κοινότητα

Τα οφέλη και το ρίσκο από το άνοιγμα στην Αυστραλία

Προσπαθεί να προσεγγίσει επιχειρηματικά την ομογένεια της Αυστραλίας κι όχι μόνο, η Creta Farms των αδελφών Δομαζάκη. Εδώ και καιρό, ο πρόεδρος της εταιρείας, Μανώλης Δομαζάκης και ο διευθύνων σύμβουλος και αδελφός του, Κώστας, βρίσκονταν σε συζητήσεις με έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς ομίλους της Ωκεανίας, την Agora Merchandising, προκειμένου να… βάλει πόδι και στη μακρινή ήπειρο της Αυστραλίας… και τελικά τα κατάφεραν.
    Αυτό που «οσφρίστηκαν» οι Έλληνες επιχειρηματίες είναι οι προοπτικές ανάπτυξης που υπάρχουν, δεδομένου ότι η κοινοπολιτεία είναι η έκτη μεγαλύτερη γεωγραφικά στον κόσμο και αποτελεί μια πραγματική πρόκληση, αφού θα απευθυνθούν σε μια αναπτυσσόμενη αγορά περίπου 30 εκατ. κατοίκων και με πολύ ισχυρή την ελληνική κοινότητα.
    Το καινούριο στοιχείο της υπόθεσης είναι ότι η επέκταση δε θα γίνει με τον βασικό «κορμό» των προϊόντων τους, δηλαδή τα αλλαντικά, όπως συνέβη στις υπόλοιπες χώρες που δραστηριοποιούνται, αλλά με το ελαιόλαδο. Και αυτό, επειδή υπάρχει ραγδαία αυξανόμενη κατανάλωση του ελληνικού προϊόντος, μόνο μέσα στην τελευταία διετία, με ρυθμούς που αγγίζουν το 20%.
    Η κρητική αλλαντοβιομηχανία, η οποία στην ελληνική αγορά έχει υποστεί πλήγμα στα μεγέθη της, τόσο λόγω της οικονομικής κρίσης που έχει πλήξει και τον κλάδο των τροφίμων, όσο και εξαιτίας των «πληγών» στη φήμη της, εξαιτίας μιας αλληλουχίας δυσάρεστων γεγονότων, όπως η δικαστική διαμάχη της με το «Αρχιπέλαγος» για τις εγκαταστάσεις της στη Λατζιμά Ρεθύμνου, προσπαθεί να αυξήσει τον εξαγωγικό της προσανατολισμό.
    Κύκλοι της αγοράς εξέφρασαν ορισμένες επιφυλάξεις για το νέο επενδυτικό άνοιγμα, αφού ανησυχούν μήπως αναλαμβάνουν ρίσκο σε μια αγορά με ιδιαιτερότητες, σε σχέση με εκείνη της χώρας μας, όπως όταν βιάστηκαν να εισβάλλουν στην Αμερική με τα αλλαντικά, μια χώρα που δεν γνώριζαν και δεν είχαν μελετήσει επισταμένως. Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού μάλιστα, το τελευταίο διάστημα έχουν ξεκινήσει μια σειρά διορθωτικών κινήσεων, για να μπορέσουν να κάνουν «επανεκκίνηση» μιας πετυχημένης δραστηριότητας.
    Με το νέο αυτό deal, πάντως, η οικογένεια Δομαζάκη επεκτείνει περαιτέρω τον εξαγωγικό προσανατολισμό της, αφού ήδη διαθέτει παρουσία σε 15 χώρες του εξωτερικού. Πρόσφατα μάλιστα, προχώρησε σε συμφωνία και με την ιταλική εταιρεία «Grandi Salumifici Italiani», τη μεγαλύτερη αλλαντοβιομηχανία της Ευρώπης, μέσω της οποίας αποκτά πρόσβαση στις αγορές της Ιταλίας, της Ελβετίας, της Αυστρίας, της Σλοβενίας και της Κροατίας.

H AGORA MERCHANDISING
    Ο συνεργάτης της Creta Farms στην Αυστραλία, η Agora Merchandising είναι εκείνη που θα αναλάβει τη διανομή των 7 κωδικών τυποποιημένου κρητικού ελαιόλαδου σε σούπερ μάρκετ, σε delicatessen και στο κανάλι Horeca στην Αυσραλία.
    Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς και διανομείς στους τομείς των τροφίμων και των ποτών στο κανάλι της λιανικής, όπως και στο κανάλι της μαζικής εστίασης. Στην πλούσια ποικιλία προϊόντων που εισάγει και διακινεί, περιλαμβάνει γνωστά ελληνικά brands, όπως το εμφιαλωμένο νερό ΑΥΡΑ, οι χυμοί Amita, τα αναψυκτικά ΕΨΑ και Λουξ, αλλά και η μπύρα Craft. Αυτές οι συνεργασίες διαδραμάτισαν τον ρόλο τους στο να «πειστούν» και οι αδελφοί Δομαζάκη να τολμήσουν ένα ακόμη μεγάλο επενδυτικό άνοιγμα.

Κίνητρο για τους Δομαζάκη, η ραγδαία αυξανόμενη κατανάλωση, με ρυθμούς που αγγίζουν το 20%, την τελευταία διετία