Το «ναυάγιο» της ΚLC πληρώνει και ο Οικονόμου

ΣΤΟΝ… ΑΕΡΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ 225 ΕΚ. ΔΟΛ.

Τα «απόνερα» του ναυαγίου της νοτιοκορεάτικης Korea Line Corp συνεχίζουν να παρασύρουν τους Έλληνες εφοπλιστές.
Στη μακριά λίστα των ηχηρών ελληνικών ονομάτων, που έχουν πληγεί από την απόφαση της KLC να καταθέσει αίτηση πτώχευσης, προστέθηκε εκείνο του Γιώργου Οικονόμου, ιδιοκτήτη της εισηγμένης στην Νέα Υόρκη, Dryships. Μόνο που εκείνος σε αντίθεση με άλλους Έλληνες πλοιοκτήτες, όπως ο Σοφοκλής Ζούλας, ο Πάρις Δράγνης κ.ά., δεν έχει ακόμη ανακοινώσει την έκθεση της εταιρείας του στον υπό χρεοκοπία όμιλο.


Όπως αποκαλύπτει η ναυτιλιακή επιθεώρηση TradeWinds, η Dryships φέρεται να έχει μισθώσει στην KLC τρία πλοία, ένα ποντοπόρο φορτηγό capsize και δύο panamax, τα οποία ανήκουν σε τρεις διαφορετικές εταιρείες, που ανήκουν στην εισηγμένη και οι οποίες έχουν ήδη καταθέσει αγωγές για την αποζημίωσή τους σε δικαστήρια μαζί με πολλούς άλλους εφοπλιστές.

«H Dryships έχει υπενοικιάσει τρία πλοία στους Νοτιοκορεάτες»
    Τα συμβόλαια χρονοναύλωσης, που έχει υπογράψει ο Γιώργος Οικονόμου με τους Νοτιοκορεάτες ξεπερνούν σε αξία τα 225 εκατ. δολάρια κι αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τον διεθνή ναυτιλιακό Τύπο, πως ίσως και να χάνει περίπου 140.000 δολάρια την ημέρα από απλήρωτες οφειλές της KLC για τα τρία πλοία, που της έχει υπενοικιάσει.
    Πρόκειται για τα πλοία «Capri» χωρητικότητας 172.500 dwt και χρονολογίας 2001, «Samatan» και «Capitola», 74.000 dwt έκαστο και ναυπηγημένα επίσης το 2001.
    Ο ναύλος του πρώτου υπολογίζεται κοντά στα 61.000 δολάρια την ημέρα μέχρι το 2018, ενώ για τα άλλα δύο εκτιμάται στα 39.500 δολάρια έως τα μέσα του 2013, γεγονός που σημαίνει πως οι απώλειες για την Dryships είναι αρκετά μεγάλες.
    Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο που ο Γιώργος Οικονόμου, εκτός από την κρίση έχει να αντιμετωπίσει και τον «πόλεμο» που δέχεται από τις χρηματιστηριακές, αλλά και το «τσουχτερό» πρόστιμο της Cardiff.